SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8La comunicación pública: una prioridad contemporánea de investigaciónFlou: invención y ordinario del periodismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

TUFTE, Thomas. Soap operas y construcción de sentido: mediaciones y etnografía de la audiencia. Comun. soc [online]. 2007, n.8, pp.89-112. ISSN 0188-252X.

This paper addresses a particular issue that requires further reflection and conceptual clarification, which is how best to assess entertainment-education interventions. A theoretical-methodological approach to the analysis of audience sense-making is proposed, suggesting new ways of evaluating how E-E interventions influence their audience. The proposed approach will be informed by a case study using the Brazilian soap opera “A Rainha do Sucata” (“The rubbish queen”).

Palabras llave : audience ethnography; entertainment-education; soap operas; communication for development; communication for social change.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )