SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número4Una visión actual del aprendizaje basado en proyectos y cómo se ha implementado en la Escuela de Ingeniería Química de la Universidad de Los AndesDeterminación experimental de la fecha de caducidad de una suspensión oral de un antibiótico β-lactámico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

ANCONI, Amanda Carolina Souza Andrada et al. Separation and Qualitative Analysis of Carbonate, Phosphate and Chromate Anions in Qualitative Inorganic Courses. Educ. quím [online]. 2018, vol.29, n.4, pp.49-58. ISSN 0187-893X.  http://dx.doi.org/10.22201/fq.18708404e.2018.4.65228.

In the present work, our experience with a new methodology for separation and characterization of carbonate, phosphate and chromate anions is discussed. Since 2014 this laboratory experiment has been applied in undergraduate Chemistry courses in University of Lavras, Brazil, has shown to be satisfactory along Qualitative Inorganic or Analytical courses. In order to understand and to discuss the experiment, concepts involving equilibria of precipitation, acidity and basicity, liquid-liquid extraction, as well as the notions of solubility, phases distribution of solutes, and distribution diagram of the species were explored.

Palabras llave : Anions systematic analysis; Undergraduate Chemistry courses; Qualitative Analytical Chemistry; Inorganic Chemistry.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )