SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número4Recordando el Análisis Cualitativo. El 175 aniversario del libro de texto de Fresenius: Parte IEl grupo alquilo es un sustituyente -I + R índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

JENSEN, William B.. Remembering qualitative analysis. The 175th anniversary of Fresenius’ textbook: Part II. Educ. quím [online]. 2017, vol.28, n.4, pp.225-231. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2017.05.004.

Part II of this two-part article on the history of the teaching of qualitative analysis covers the hydrogen sulfide problem, the debates over why and how qualitative analysis should be taught to undergraduate chemistry majors, and comments on its eventual demise. It also contains the references for both parts.

Palabras llave : Qualitative analysis; History of teaching chemistry; Drop reactions.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )