SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Implementación de Avogadro como visualizador y constructor de moléculas para alumnos de primer año de Odontología en la asignatura Química General y Orgánica¿Hacia dónde debe dirigirse la enseñanza de la Ciencia de Materiales? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GONCALVES, Fábio Peres et al. The environmental dimension of experimentation in Chemistry Teaching: Use considerations from the holistic metric «green star». Educ. quím [online]. 2017, vol.28, n.2, pp.99-106. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2016.11.005.

Further discussion on the use of the Green Star holistic metric for evaluation of the chemical greenness is presented, based on a preliminary evaluation of chemistry teaching books used in Brazil. The relative nature of the chemistry greenness is discussed, stressing that it depends on the context of the laboratory experiment, for instance, the source of a reagent may alter its level. It is concluded that in the academic training of chemistry teachers explicit attention should be paid to the evaluation of the environmental dimension of the laboratory activities.

Palabras llave : Laboratory experiments; Holistic metric; Green Star; Chemistry teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )