SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3Uso de seminarios experimentales como apoyo al primer curso teórico de Química orgánicaLa controversia científica, un fundamento conceptual y metodológico en la formación inicial de docentes: una propuesta de enseñanza para la apropiación de habilidades argumentativas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MARZABAL, Ainoa; ROCHA, Alejandro  y  TOLEDO, Braulio. Science teachers' professional development characterization - part 2: The process of appropriation of a teaching model based on the constructivist learning cycle. Educ. quím [online]. 2015, vol.26, n.3, pp.212-223. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2015.05.006.

Throughout the 2 years that lasted the in-service teachers training program, we have monitored the professional development of the participants to explore the appropriation of an educational model based on a constructivist learning cycle, through the reflection and action of science teachers. While each teacher appropriates a differentiated model, opening up the communication pattern promoting a more active student role, and the consolidation of the teachers' regulatory strategies of learning, is observed in all cases.

Palabras llave : In-service teachers training; Teaching development; Educational model; Constructivist learning cycle.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )