SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Entre ficción y ciencia: El uso de la narrativa en la enseñanza de la cienciaEl significado de las fórmulas químicas para estudiantes universitarios: El lenguaje químico como instrumento para la construcción de conocimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

FERNANDEZ-GONZALEZ, Manuel  y  JIMENEZ-GRANADOS, Alejandro. Everyday Chemistry in Science Texts: Analysis and Classification. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.1, pp.7-13. ISSN 0187-893X.

This article describes an analysis of short excerpts on everyday chemistry found in school science texts. The focus of this study was on texts at the upper secondary level for 15-18 years old students. From a relevant sample of these science texts, excerpts were extracted and analyzed. The results showed certain characteristics that allowed us to define the following four text types or categories: (i) science focused on science; (ii) science in context; (iii) science for all; (iv) recreational science. In this way, a classification was elaborated, which was applied to various publications, including web pages. As a conclusion, the results and orientation of these excerpts are presented.

Palabras llave : everyday chemistry; contextual science; science teaching; textbooks; analysis of scientific texts.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons