SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 suppl.2Filosofía de la química o historia y filosofía de la ciencia como guía para comprender el desarrollo de la químicaPresentación del origen del enlace covalente en los libros de texto turcos de Química General: Una perspectiva de la historia y filosofía de la ciencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

ADURIZ-BRAVO, Agustín. Some key characteristics of scientific models relevant for chemistry education. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, suppl.2, pp.248-256. ISSN 0187-893X.

In this paper, I identify six "key" epistemological characteristics of scientific models that I deem relevant from the point of view of chemistry education. Based on previous analyses of some fundamental aspects of models, I propose that models constitute cultural representations, they are constructed from real phenomena and theoretical propositions, they mediate between theory and the world, and they aim at satisfying particular human concerns.

Palabras llave : scientific models; key characteristics; model-based perspective; analogy; theory; mediation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons