SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3The knowledge of chemistry in secondary education: difficulties from the teachers' viewpointAmparo Barba en los Laboratorios Syntex índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MORALES GALICIA, Marina L. et al. How green an experiment is?. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.3, pp.240-248. ISSN 0187-893X.

There are many publications pretending to belong to the green chemistry protocol; however, only few papers ask questions and make suggestions in order to obtain an appropriate evaluation about the green approach of a particular experiment. Thus, in this paper a contribution for an educative change is offered, searching for sustainability; the goal is to establish a model, in a critical way and under the green chemistry protocol: how green is a chemical experiment?

Palabras llave : Education; green approach; criteria; evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons