SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número4Una estrategia didáctica alternativa en aulas universitarias de química: potenciando el proceso motivacional por el aprendizajeRelación estructura-propiedades de polímeros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MARIN-BECERRA, Armando  y  MORENO-ESPARZA, Rafael. Relative masses and mole: a simple demonstration of a difficult concept. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.4, pp.287-290. ISSN 0187-893X.

Amount of substance, molecular and molar mass and their relation with Avogadro's number are concepts that students often find difficult to understand. Using a two-plate balance and a simple analogy, it is easy to demonstrate that one gram of hydrogen contains the same number of atoms as those contained in twelve grams of carbon, without needing to know the actual quantity of the atoms involved.

Palabras llave : first-year undergraduate; general chemistry; demonstrations; analogies; constructivism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons