SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1La enseñanza de la química para la sociedad del siglo XXI, caracterizada por la incertidumbreEstudio de pertinencia social del Programa Educativo de Químico de la Universidad Autónoma del Estado de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

RAMIREZ, Silvia; VIERA, Liliana  y  WAINMAIER, Cristina. Assessment in chemistry universitary's courses: What skills are promoted?. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.1, pp.16-21. ISSN 0187-893X.

This project consists in analyzing written assessments for university basic Chemistry courses, in order to establish the extent to which they promote the acquisition of competencies that are valued in University graduates from science and technology studies. Activities are classified into three different categories based on the skills required to complete them: 1) Memorizing information and calculation, 2) Management of theories and concepts, 3) Integrating conceptual, methodological and information management aspects. Results show that 77% of the activities fall under category 2, 23% under category 1 and there are no activities under category 3.

Palabras llave : assessment; skills; chemistry; university.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons