SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 suppl.1La afectividad en la enseñanza de la cienciaUnas ciencias para el siglo XXI: El caso de las CMC en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

TALANQUER, Vicente. Chemistry: Who are you? Where are you going? How do we catch up with you?. Educ. quím [online]. 2009, vol.20, suppl.1, pp.220-226. ISSN 0187-893X.

This paper presents a personal reflection on the nature of Chemistry, its potential areas of development in the 21st century, and the corresponding implications for chemistry education. Beyond reflecting about basic characteristics of Chemistry as a science and speculating on future research trends in this discipline, the central goal of this essay is to motivate chemistry teachers and instructors, as well as chemical educators, to question the relevance and validity of the current general chemistry curriculum at the different educational levels, and to promote the development of alternatives ways of conceptualizing such a curriculum.

Palabras llave : chemistry; chemistry education; chemistry curriculum.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons