SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número3Favorecimiento del aprendizaje del modelo electrostático: análisis del modelo de enseñanza del enlace iónico con base en modelaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MARTINEZ PEREZ, Leonardo Fabio. Constructivist teaching about concepts on chemical kinetics for prospective chemistry teachers. Educ. quím [online]. 2009, vol.20, n.3, pp.383-392. ISSN 0187-893X.

It has been assumed for years that teacher's conceptions and classroom practice are related, and that in prospective teachers, the conceptions are the fruit of the many years they themselves spent at school. In this context, we study the contributions of a constructivist teaching sequence in the learning of procedures and concepts about chemical kinetics in a BA program for pre-chemistry teachers.

Palabras llave : prospective chemistry teachers; chemical kinetics; constructivism.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons