SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número4Las definiciones de conceptos químicos básicos en textos de secundariaEn busca del perfeccionamiento de una asignatura de introducción a la química en la enseñanza universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GARCIA-CARMONA, Antonio. Relating electrical phenomena to nature and properties of matter: foundation of a teaching proposal. Educ. quím [online]. 2008, vol.19, n.4, pp.323-331. ISSN 0187-893X.

Electric phenomena learning from a basic knowledge of matter is argued in this article. So a global vision on physic-chemical sciences can be favoured because an explicit link among different scientific domains is established. In this sense, a theoretic-practical framework is suggested to teach some aspects of solid materials electric behaviour in the 3rd year of secondary education (age 14-15).

Palabras llave : Electric behaviour; Learning demand; Matter; Secondary Education; Solid materials.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons