SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número4La musique de la chimie: du solfège à la mélomanie. L'influence de l'enseignement de la chimie sur son image publiqueTeaching and Learning with Chemistry in Context índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GUERRA, Guianeya; ALVARADO, Clara; ZENTENO-MENDOZA, Blanca Estela  y  GARRITZ, Andoni. High school presentation of an STS dimension topic on acids and bases. Educ. quím [online]. 2008, vol.19, n.4, pp.277-288. ISSN 0187-893X.

This work has as its foundation the use of models and the structuring of a didactic unit with three learning sequences, to introduce the Science-Technology-Society dimension in the teaching of acids and bases in high school level. The introduction includes a general survey on the theoretical foundations of STS dimension, modeling in science teaching and the construction of didactic units. The importance of the topic of acid and bases is argued and the design of a STS sequence on this topic is discussed for its application on a sixth semester high school class in Colegio de Ciencias y Humanidades of Universidad Nacional Autónoma de México.

Palabras llave : Acids and bases; STS dimension; Modelling; Didactic unit; Chemistry teaching; High School.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons