SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número52Siguiendo las pistas del pozolero: Identidad y condición liminal en las desapariciones de la guerra contra las drogasEl impacto de la reforma de inmigración estadounidense a nivel estatal en migrantes mexicanos indocumentados: La pérdida de acceso a licencias de manejo en Oregon índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Frontera norte

versión On-line ISSN 2594-0260versión impresa ISSN 0187-7372

Resumen

ROCHA ROMERO, David  y  OCEGUEDA HERNANDEZ, Marco Tulio. The Education doesn't Cross the Border: Students of UABC Tijuana, and their Academic Relationship with California Universities. Frontera norte [online]. 2014, vol.26, n.52, pp.25-53. ISSN 2594-0260.

This paper demonstrates that the academic and cultural links between students UABC Tijuana and California universities is minimal. California being one of the most dynamic regions in the production of knowledge, its great potential and possibilities have not been sufficiently exploited by students of Tijuana. Restrictions on immigration policy, lack of motivation by institutional authorities and teachers of UABC and the weak presence of actions for border regional integration of college students, was negatively associated with this situation.

Palabras llave : universities; higher education; academic and cultural relationship; California; Tijuana.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons