SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número76Educación superior: su masificación y efectos en la satisfacción profesional y la cohesión socialInnovaciones en la práctica docente universitaria en el ámbito internacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Argumentos (México, D.F.)

versión impresa ISSN 0187-5795

Resumen

TAPIA QUIROZ, Arturo  y  VARELA PETITO, Gonzalo. Evaluación individual y carrera académica: Impactos subjetivos. Argumentos (Méx.) [online]. 2014, vol.27, n.76, pp.81-101. ISSN 0187-5795.

Departing from the end of the 1980s, the academic profession in Mexican public higher education institutions is developed by means of program evaluation and funding associated to performance and achievement. This trend is here explained as stemming from the official educational policy. Besides we include critical opinions from academics about some problems of the design and implementation of that policy, out of the experience of the Universidad Autónoma Metropolitana, the first of the Mexican higher education institutions in implementing the academic evaluation of individuals.

Palabras llave : higher education; academics evaluation; academic career; programm impact.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons