SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 issue70Stress in the workplace health institutions: A narrative approach author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Argumentos (México, D.F.)

Print version ISSN 0187-5795

Abstract

SEOANE C., Javier B.. Ciencia social y educación para la democracia. Argumentos (Méx.) [online]. 2012, vol.25, n.70, pp.195-216. ISSN 0187-5795.

Este ensayo presenta el impulso que la ciencia social puede ofrecer a un ethos democrático en el campo educativo. Para ello, primero se exponen algunas implicaciones ético-democráticas en planteamientos de relevantes pensadores sociales (Max Weber, Peter Berger, Jürgen Habermas, Immanuel Wallerstein y Richard Rorty). Seguidamente, se esboza un concepto crítico de educación para la democracia y, finalmente, se presentan una serie de aportes de la ciencia social a este tipo de educación.

Keywords : ciencia social; ética democrática; educación para la democracia.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License