SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número62De la educación especial a la educación inclusivaLa universidad latinoamericana como ámbito de aprendizaje de la participación política: el desafío de educar para una ciudadanía más protagonista y una democracia más inclusiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Argumentos (México, D.F.)

versión impresa ISSN 0187-5795

Resumen

ZANATTA, Elizabeth; YUREN, Teresa  y  FAZ GOVEA, Jacobo. Las esferas de la identidad disciplinar, profesional e institucional en la universidad pública mexicana. Argumentos (Méx.) [online]. 2010, vol.23, n.62, pp.87-104. ISSN 0187-5795.

This paper discusses the future of the University, the transformation of meaningless crossed by the socio-economic context and its impact on institutional identity, the identity of the professions and the identity of the University. The ideal types of University, whose sedimentados traits reach combined, not without contradictions, actually existing universities are mentioned. The above is intended to show how the conditions of the socio-economic context condition the various areas of identity in the future due to the sense and practices acquire processes University, to ignore any of them leads to a biased understanding and even misperception of how, today, policies arising from globalization condition training and mission of the University institution.

Palabras llave : identity; globalization; university, education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons