SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número45La biblioteca digital y la educación a distancia como entes inseparables para incrementar la calidad de la educaciónLos concilios mexicanos promotores del libro y de la lectura en el siglo XVI índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

VEGA DIAZ, Guadalupe; ROJAS-DRUMMOND, Sylvia  y  MAZON PARRA, Nancy Constantina. Appropriation of abilities to assess information: a study with primary students. Investig. bibl [online]. 2008, vol.22, n.45, pp.79-103. ISSN 2448-8321.

Results of a study on appropriation abilities in 6th primary graders. The paper describes briefly the socio-cultural theory emphasizing the social practices and language to promote learning. The Wang & Soergel model (1998) is adapted to evaluate information. We present examples of dialogues to illustrate how students negotiated meanings as they were evaluating information, and analyzed student's decision making about the usefulness of information in order to incorporate it to their text for presenting their multimedia conference.

Palabras llave : Abilities appropriation; Information assessment; Primary education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons