SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número44Identidad profesional de la bibliotecología en México a través de su enseñanzaGrupos de investigación en contextos organizacionales académicos: una reflexión sobre los procesos de cambio y los retos futuros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

VARELA VARELA, Aida. Information systems, reading and knowledge: managing the flow of a cognitive tool for information literacy. Investig. bibl [online]. 2008, vol.22, n.44, pp.89-102. ISSN 2448-8321.

Present technological and scientific circumstances demand new skills which unite reading and writing capabilities, which imply not only dexterous abilities, but, above all, competence. An experience in managing an information system in the educational area -information flow and feedback- whose objective is to initiate, monitor and evaluate the implementation of a cognitive, interactive and constructive tool, is presented: the Instrumental Enriching Program (PEI) in school units in the State Public Network of Middle Education of Bahia, in Brazil. The experience meets the challenge of improving the learning-teaching process, and of strengthening information literacy.

Palabras llave : Information systems; Cognitive tool; Cognition; Information literacy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons