SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número88Una misma institución, estudiantes diferentes. Los universitarios de nuevo ingreso de las unidades Azcapotzalco y Cuajimalpa de la UAMLogros educativos en el nivel de instrucción superior y movilidad educacional intergeneracional en Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sociológica (México)

versión On-line ISSN 2007-8358versión impresa ISSN 0187-0173

Resumen

AGUILAR MENDOZA, Nora. The UAM-Lerma and its educational model: organizational and interdisciplinary functioning in a university space. Sociológica (Méx.) [online]. 2016, vol.31, n.88, pp.141-166. ISSN 2007-8358.

This article delves into the organizational conditions that favor or inhibit the exercise of the educational model in a recently created university. Since the model's trademark is an inter-disciplinary approach, the author analyzes the dilemmas and tensions generated in the social interaction created by interdivisional work, the forms the collegiate exercise takes on among the academics, and certain institutional behavioral patterns that denote the complex, incipient processes for making the Autonomous Metropolitan University (UAM) Lerma campus educational model operational.

Palabras llave : higher education; educational model; interdisciplinarity; academics; university teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )