SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número76Idea y experiencia de la libertad: Algunas consideraciones sobre el pensamiento de Georg SimmelReflexiones en torno al análisis de las redes sociales en la pobreza índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sociológica (México)

versión On-line ISSN 2007-8358versión impresa ISSN 0187-0173

Resumen

ABRANTES, Pedro. Teaching and Training Systems for the Modern Individual. Sociológica (Méx.) [online]. 2012, vol.27, n.76, pp.115-148. ISSN 2007-8358.

It is argued that schools are the fundamental driving force for producing modernity, through creating new aptitudes, attitudes, practices, and values to orient individuals. Based on a series of sociological theories, this article first discusses the process of modernization and the traits that educational systems have taken on. Later, the author seeks to prove some hypotheses about the socializing role of schools in different regions of Europe using a statistical analysis based on European Social Survey 2008 data and taking into consideration variables like educational level, social class, generation, and region.

Palabras llave : education; modernity; culture; individualization; attitudes; socialization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons