SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1A COPULA-TGARCH approach of conditional dependence between oil price and stock market index: The case of MexicoRemesas, crecimiento y convergencia regional en México: aproximación con un modelo panel-espacial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios Económicos (México, D.F.)

versión On-line ISSN 0186-7202versión impresa ISSN 0188-6916

Resumen

CAMPOS VAZQUEZ, Raymundo M.  y  SANTILLAN HERNANDEZ, Alma S.. Análisis de diferencias en puntajes en la prueba ENLACE entre niños y niñas en el sistema escolar mexicano. Estud. Econ. (México, D.F.) [online]. 2016, vol.31, n.1, pp.65-123. ISSN 0186-7202.

This paper analyzes the gender gap in standardized test scores in Mexico. The data used comes from the ENLACE test for primary, junior high and high school. In primary and junior high school, girls perform better than boys in both spanish and math across the test score distribution, but in the top part of the math score distribution. In high school, across the test score distribution, girls perform better than boys in spanish and the opposite occurs in math.

Palabras llave : Mexico; gender gap; education; standardized test scores.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )