SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.64 número especial 1Emprendimientos de alto crecimiento en un país en desarrollo: ¿sistemas regionales o proceso estocástico?¿Cómo se gestiona la tecnología en las pymes? Diferencias y similitudes entre micro, pequeñas y medianas empresas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Contaduría y administración

versión impresa ISSN 0186-1042

Resumen

HERRERA GONZALEZ, Rafael Luis  y  HIDALGO NUCHERA, Antonio. Dynamics of service innovation management and co-creation in firms in the digital economy sector. Contad. Adm [online]. 2019, vol.64, n.spe1. ISSN 0186-1042.  https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2018.1802.

This paper analyzes the process of innovation management in the ICT sector that is framed in the context of the digital economy, with special emphasis on the co-creation activities carried out by companies. Taking as a starting point the main theoretical considerations on innovation in services, a six-phase innovation model based on the TEMAGUIDE model is proposed, which incorporates two new phases, one related to the management of human resources and the other relative to the capacity of co-creation. The results obtained show that the aggregation of value requires to carry out co-creation processes where different actors are involved.

Palabras llave : services; innovation management; co-creation; digital economy; ICT; M11; M30; O30; O31; Q33.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )