SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 issue198Determinants of the Universidad de la Republica graduate until 25 years. A comparison between the PISA Uruguay 2003 and 2009 panelsAssessment in English language teaching and learning: Practices of Chilean EFL pre-service and novice teachers author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista de la educación superior

Print version ISSN 0185-2760

Abstract

CASILLAS ALVARADO, Miguel Ángel  and  DORANTES CARRION, Jeysira Jacqueline. Cyberbullying en posgrado. Rev. educ. sup [online]. 2021, vol.50, n.198, pp.109-130.  Epub Oct 11, 2021. ISSN 0185-2760.  https://doi.org/10.36857/resu.2021.198.1703.

En el contexto de la cultura digital que atraviesan las Instituciones de Educación Superior, se están generando nuevas prácticas violentas a través de las redes sociales.

Este artículo explora el caso del cyberbullying en el posgrado, se analizan las representaciones sociales de los estudiantes y sus recomendaciones para enfrentarlo.

Keywords : Cyberbullying; Violencia; TIC; Educación superior; Posgrado.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )