SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número183Hacia un cambio paradigmático para la evaluación de la actividad científica en la Educación SuperiorUna medición de la eficiencia interna en una universidad argentina usando el método de fronteras estocásticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

GOROSTIAGA, Jorge M.. Training researchers in the field of education policy: A regional view. Rev. educ. sup [online]. 2017, vol.46, n.183, pp.37-45. ISSN 0185-2760.  http://dx.doi.org/10.1016/j.resu.2017.06.001.

This article provides some reflections on the problem of training researchers in the field of education policy. We organize our arguments into three parts. We begin by sharing some considerations on education policy as a theoretical field. The second section discusses the current situation of research on education policy in Latin America, framed within the context of academic working conditions and, in particular, of knowledge production surrounding education. The third section discusses the need to move towards a possible model for training researchers in education policy.

Palabras llave : Research; Education policy; Graduate research; Latin America.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )