SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número173Actitudes de los estudiantes universitarios ante la tutoría: Diseño de una escala de mediciónCiencia académica, intelectuales y el trabajo del profesor universitario en Brasil: convergencia y hegemonía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

TIRADO MORUETA, Ramón; TEJEDA, Rafael  y  CEDENO, Gardenia. Institutional implementation of a cooperative model for tracking graduates in Ecuador. Rev. educ. sup [online]. 2015, vol.44, n.173, pp.125-156. ISSN 0185-2760.

As part of the process of rebuilding the higher education system in Ecuador, where more than a dozen universities have been closed and others have lost their accreditation, CEAACES (Consejo de Evaluación, Acreditación y Aseguramiento de la Calidad de la Educación Superior), has included among its indicators for universities the existence of systems for tracking graduates. This article studies the implantation of one such system at a public university in Ecuador, which operates through a central coordination unit, in which faculties cooperate in compiling and analyzing the information.

Palabras llave : Monitoring graduates; Higher Education; University planning; Professional integration; University graduates.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons