SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número173La diversidad semántica y el carácter político de las nociones de calidad en la Educación Superior de MéxicoImplementación institucional de un modelo cooperativo para el seguimiento a graduados en Ecuador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

CALDERA MONTES, Juan Francisco; CARRANZA ALCANTAR, María del Rocío; JIMENEZ PADILLA, Alma Azucena  y  PEREZ PULIDO, Ignacio. College students' attitudes toward tutoring: Designing a measurement scale. Rev. educ. sup [online]. 2015, vol.44, n.173, pp.103-124. ISSN 0185-2760.

This study analyzed the attitudes of college students toward tutoring. We designed and tested an Attitudes Towards Tutoring Scale, which demonstrated satisfactory psychometric properties when applied to a sample group of 539 students. Overall, the students revealed slightly positive attitudes, although there were some significant differences depending on the gender or college major. We propose carrying out further research to understand the reasons behind the findings, as well as to gauge the degree to which tutoring has impacted the quality of educational programs.

Palabras llave : Tutoring; Attitudes; Students; College Career; Higher Education; Education quality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons