SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número171La incorporación de las lenguas indígenas nacionales al desarrollo académico universitario: la experiencia de la Universidad VeracruzanaEducación permanente: los programas universitarios para mayores en España como respuesta a una nueva realidad social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

YUPANQUI CONCHA, Andrea; ARANDA FARIAS, Cristian A.; VASQUEZ OYARZUN, Carolina A.  y  VERDUGO HUENUMAN, Wilson A.. Disabilities and inclusive education: Incorporating the model into higher education training. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.171, pp.93-115. ISSN 0185-2760.

The present study describes the actors key perception on the educational process; it brings over the impact of a linked intervention related to inclusive education and disability, led by the Occupational Therapy career from the University of Magallanes, Chile, between 2008 and 2012. It used mixed methodology and considered members of 15 educational institutions. The information was gathered by interviews, focal groups and surveys. The results demonstrate the Occupational Therapist significant role in the educational field by contributing to the incorporation of disabled children, which reveals the need to incorporate these issues on the Higher Education training.

Palabras llave : Higher Education; Inclusive Education; Disability; Occupational Therapy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons