SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número160La profesión turística: ejes de explicación en su relación con la formación académica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

MORENO, Tiburcio. Frankenstein evaluador. Rev. educ. sup [online]. 2011, vol.40, n.160, pp.119-131. ISSN 0185-2760.

Given the importance evaluation has garnered in Mexico, at two decades from the inception of the "Evaluating State," the evaluation discourse has undergone substantial modifications, yet changes in classroom dynamics have been barely noticeable. This paper pursues two goals: to reflect on the role of the teacher as a learning evaluator in higher education environments, and to unravel the functioning of the system in evaluating students.

Palabras llave : Learning evaluation; Student evaluation; Qualitative evaluation; Evaluation policies; Higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons