SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número155Cuerpos académicos: factores de integración y producción de conocimientoCientíficos y políticos: Aproximación a las experiencias de investigadores educativos en la toma de decisiones políticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Artículo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

QUINTERO FELIX, Jorge E.; CORRALES BARGUENO, Víctor Antonio; MARTINEZ HUERTA, Ramón  y  ARECHIGA SANCHEZ, Gloria. El cambio conducido en la universidad: la percepción de los académicos. Rev. educ. sup [online]. 2010, vol.39, n.155, pp.27-42. ISSN 0185-2760.

This paper tackles the academics perception regarding the changes their institutions are facing. The problem is considered under the Autonomous University of Sinaloa circumstances as a study case. The purpose is to know how the academics appreciate the modernization momentum in their study centers; therefore it is important to understand the apparent inclination of the scholars to be part of the process and the effect that it brings in terms of convergence or loss of cohesion and institutional identity. To support the interpretation of the phenomenon in question, the different conceptions, that nowadays are in debate about the theories of social change and organizations are shown.

Palabras llave : Organization; university; change; planning and strategic management.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons