SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número154Capacidades de los grupos de docencia e investigación en la circulación y producción del conocimiento: el caso de tres universidades argentinas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

RUIZ CARRILLO, Edgardo et al. Análisis de la práctica docente en el salón de clase desde la aplicación del instrumento de estrategias discursivas (ESTDI). Rev. educ. sup [online]. 2010, vol.39, n.154, pp.7-17. ISSN 0185-2760.

We analyzed the use of an instrument of discursive strategies (ESTDI) in the university education-learning. There took part four teachers of the career of medicine of the FES Iztacala UNAM with videotaped classes and which analysis and interpretation detected the qualitative use of the discursive strategies in the instrument proposed for every teacher. Identifying a system of categories used in the managing of the speech in the classroom. There was demonstrated the use of two strategies as the dialog and the context, as well as of the use of other six on the interpretation, contribution and recovery of the pupil knowledge, among others.

Palabras llave : strategies; speech; learning; teaching; teaching practice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons