SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número144De la memoria a la historia: Los Estudios Latinoamericanos como disciplina y como comunidadAproximación al aprendizaje: punto de vista del estudiante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

SANTIAGO JIMENEZ, Maria Evelinda  y  ARROYO, Gloria. La Asignatura Sello CTS + I: estrategia para la alfabetización tecnocientífica. Rev. educ. sup [online]. 2007, vol.36, n.144, pp.87-97. ISSN 0185-2760.

The environmental and social crisis that the planet is suffering make us think carefully about rescuing and practicing values, in order to build scientific knowledge with people and not for the people (Funtowicz y Ravetz, 2000). Education plays an important roll in this matter, for this reason, it must renew its social contract as to be the catalyst for reflexions about the impact that scientific and technological products have in our society. Technoscientific literacy focussed on STS (Science, Technology and Society) turns out to be an educative strategy in order to encourage people behaviour to reflect this strategy for policies design about science and technology.

Palabras llave : technoscientific literacy; citizenship; social and ecological responsibility.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons