SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número141La educación superior en Sonora, tendencias hacia la diversificación sectorialLa enseñanza superior como una práctica socio-cultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

SANCHEZ ESCOBEDO, Pedro A.. Autoevaluación del modelo académico de la Universidad Autónoma de Yucatán. Rev. educ. sup [online]. 2007, vol.36, n.141, pp.43-64. ISSN 0185-2760.

This study underlines the variations in the implementation of three fundamental aspects of the 'New Academic Model' which are curriculum flexibility, student and professor mobility and institutional tutorship programs. The results suggest that actions are necessary to facilitate the implementation of the New Academic Model, i.e. the homogenization of school calendars, the creation of an internal system of recognition of credits and inclusion criteria for the processes of tutor-ships, to mention a few. Further research is necessary to weigh the effects of more flexibility in the professional profiles, the concept of graduate profiles and the establishment of general qualifications of a given profession as well as the advantages of partial specialization at the undergraduate level.

Palabras llave : Evaluation; curriculum; students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons