SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número140Análisis de la evolución de los resultados obtenidos por los profesores en las evaluaciones ESDEPED y las realizadas por los estudiantesLos desafíos para la educación superior en la sucesión presidencial 2006 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

MARZO NAVARRO, Mercedes; PEDRAGA IGLESIAS, Martha  y  RIVERA TORRES, Pilar. Definición y validación de las competencias de los graduados universitarios. Rev. educ. sup [online]. 2006, vol.35, n.140, pp.49-70. ISSN 0185-2760.

The university environment is undergoing significant changes that pose threats and opportunities to such institutions. Universities, however, must take full advantage of this situation in order to assure survival. Thus, redesigning of graduation is a tool that allows universities to face such changes. In order to do so, identification of competencies demanded by companies from graduate students upon their incorporation to the labor market is a must. The purpose of this paper is the validation of measurement models of different modules of competencies analyzed: Career Content, Social Skills, Methodological Skills and Participative Competencies. Results obtained allow for the confirmation of measurement models suggested for each group of competencies.

Palabras llave : Professional diploma obtention; labor competence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )