SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número138Factores que influyen en los estilos de aprendizaje en el estudiante de medicinaEstudio de la estructura interna de los problemas en la enseñanza superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

BECERRA ROMERO, América Tonantzin. Interacciones y construcción social del conocimiento en educación en línea. Rev. educ. sup [online]. 2006, vol.35, n.138, pp.65-77. ISSN 0185-2760.

This study is product of a descriptive research done with the purpose of entering in the study of on-line’s interactions and its linking with the social construction of knowledge. The investigation was undertaken through the analysis of the content of the published messages in computer conferences in a distance course to teachers of the Universidad Autónoma de Nayarit. The results confirmed that in computer conferences there are many types of interactions and the construction of knowledge may generate in several ways, that make the understanding of this technological recourse an important challenger.

Palabras llave : Construction of knowledge; computer conferences.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )