SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número163Visión de titulados de la carrera de Psicología que acceden por primera vez al mercado laboral en ChileInvestigación-acción y aprendizaje basado en proyectos. Una revisión bibliográfica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

MARONAS BERMUDEZ, Andrea; MARTINEZ GARCIA, Rubén  y  GRADAILLE PERNAS, Rita. Educación del ocio en y con la comunidad. Aportes desde la pedagogía social. Perfiles educativos [online]. 2019, vol.41, n.163, pp.111-126. ISSN 0185-2698.

In today’s network-based society, where work has become the central axis around which the rest of social times revolve, leisure--as a time with value in itself--tends to occupy a secondary space in the structure of citizens’ daily agendas. Through grounded theoretic reflection, this paper analyzes the historic evolution of leisure and its conceptualization in the time-space context of contemporary society. It also examines the role that social pedagogy, and more concretely leisure education, should play in ensuring the right to a human and dignified leisure for all, in order to achieve a fuller exercise of citizenship.

Palabras llave : Leisure education; Community; Leisure; Social pedagogy; Social time.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )