SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue135The modification of admission policies at the autonomous Metropolitan University (Universidad Autónoma Metropolitana, UAM) and the changes within the academic careers during the first year of study at the Azcapotzalco-campusEmotional relations and the subjectification and identity formation process in high school author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Perfiles educativos

Print version ISSN 0185-2698

Abstract

CALDO, Martín; GRAZIANO, Nora; MARTINCHUK, Elizabeth  and  RAMOS, Maura. "La infancia" en las representaciones de los maestros y las maestras: Avances de una investigación en proceso. Perfiles educativos [online]. 2012, vol.34, n.135, pp.100-115. ISSN 0185-2698.

El artículo presenta la investigación acerca de las representaciones sociales sobre la infancia de los maestros y maestras que asisten a la universidad. El texto aborda distintos aspectos emergentes del análisis de los datos: 1) los supuestos culturales, filosóficos y pedagógicos que las definiciones de los encuestados expresan; 2) una aproximación a los núcleos representacionales de naturalización e idealización de la infancia, que pueden señalarse a partir del trabajo de diálogo entre la teoría y la construcción de datos; y 3) una serie de interrogantes generados a partir de los avances producidos en la investigación.

Keywords : Representación social; Sentido común; Infancia; Docentes; Naturalización; Idealización.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License