SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número122Los constructivismos y sus implicaciones para la educaciónIdentificación de tipologías de actitud hacia las matemáticas en estudiantes de séptimo y octavo grados de educación primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

GUTIERREZ SERRANO, Norma Georgina  y  BARRON TIRADO, María Concepción. Postgraduate theses about education in the state of Morelos: subjects and domains of study. Perfiles educativos [online]. 2008, vol.30, n.122, pp.78-93. ISSN 0185-2698.

This article offers an approach to the theses produced in three graduate programs in Education in two public higher education institutions of the state of Morelos (South of Mexico City), the Universidad Pedagógica Nacional (UPN) and the Universidad Autónoma del Estado de Morelos (UAEM). The point here is to show the results of the exhaustive review carried out of the graduate theses presented to obtain the degree between 2002 and 2007 in both institutions, particularly with regard to the subjects, grades, educational modalities and domains that were taken into account in the researches that produced those theses. Altogether we are speaking about 109 graduate theses, 42 of the UPN and 67 of the UAEM's Instituto de Ciencias de la Educación.

Palabras llave : Bibliometry; Graduate studies; Graduate theses; Educative research; Research engagement book.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons