SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número104Un programa de atención diferenciada para estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

CAMPOS HERNANDEZ, Miguel Ángel. Una aproximación sociocultural a los procesos cognoscitivos en el contexto educativo. Perfiles educativos [online]. 2004, vol.26, n.104, pp.7-32. ISSN 0185-2698.

Cognitive processes are studied as cultural events from the perspective of current cognitive theory, particularly domains of thought theory, and their relation to knowledge structures. Integration of these categories constitutes itself a theoretical and methodological unit of analysis; this in turn allows conceiving cognition as an active, constructive element of context, rather than a passive recipient of unilateral, mechanistic, context influence. The analysis integrates interaction, discourse, argumentation and intertextuality to cognition, as dynamic elements in the educational context.

Palabras llave : Cognition; Epistemology; Teaching; Educational context.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons