SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número102Bilingüismo y cognición: ¿cuándo iniciar el bilingüismo en el aula?La educación "secundaria" femenina desde las perspectivas del liberalismo y del catolicismo, en el siglo XIX índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

DANIEL, Marie-France et al. ¿Qué es el pensamiento dialógico crítico?. Perfiles educativos [online]. 2003, vol.25, n.102, pp.22-39. ISSN 0185-2698.

The purpose in this article is to clarify the criteria of Lipman´s critical thought and to see whether they reflect the way of thinking of the students who work in Philosophy for Children (Filosofía para Niños, FPN). Instead of starting from theory, the authors based themselves on the performance of children aged 10 to 12 who thought together within the classroom. To do so, they analyze the transcriptions of the philosophical exchanges between students according to a frame of analysis they made up, frame which represents how the dialogical critical thought of children aged 10 to 12 works.

Palabras llave : Critical thought; Philosophy for children; Classroom; Exchange between students; Dialogical critical thought.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons