SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número89-90Estudiantes de bachillerato ante el movimiento de huelga: Posiciones y explicacionesLa ideología de las teorías psicológicas en la educación especial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

WEISS, Eduardo. La situación de la enseñanza multigrado en México. Perfiles educativos [online]. 2000, vol.22, n.89-90, pp.57-76. ISSN 0185-2698.

For the purposes of this research, the author observed the teaching of 16 teachers in single-teacher and two-teacher schools in Oaxaca and Guerrero. The data analysis is divided into three steps: the analysis of two contrasting cases, the comparison between the 16 cases and the pedagogical reflection about them. The results identify the teachers' strategies to organize their work. Then the author discusses about the potentials and limitations of the national policies and the international recommendations, recommending a comprehensive and specific support for the teachers who work in that kind of schools.

Palabras llave : Multigrade teaching; Rural school; Primary school; Teachers; Teachers' qualification; Educational policies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons