SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número204La ciencia política en el Perú: El inicio de su institucionalizaciónLa construcción de la agenda de poder índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de ciencias políticas y sociales

versión impresa ISSN 0185-1918

Resumen

BRAVO, Jorge. Medios de comunicación en México: entre el autoritarismo de Estado y el autoritarismo de mercado. Rev. mex. cienc. polít. soc [online]. 2008, vol.50, n.204, pp.57-75. ISSN 0185-1918.  http://dx.doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2008.204.41986.

Based on the authoritarian theory of the press by Fred S. Siebert, the article analyzes the performance realized by the communication mass media in authoritarian regimes. The theoretical model is applied to the system in the Mexican media where the media institutions have kept a close symbiotic relationship with the public power and have been a loyal reflection of the structures of authoritarian power in function. Also, it analyzes the impact of the free market on the unemployment of the communication media and how it endangers the freedom of speech, whereby it is assimilated to an authoritarianism of a traditional type.

Palabras llave : autoritarismo; medios de comunicación; teoría autoritaria de la prensa; libre mercado.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )