SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.50 número202Medios de comunicación y procesos electorales. Los monitoreos de mediosMediocracia, dinero y elección presidencial en México 2006 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de ciencias políticas y sociales

versión impresa ISSN 0185-1918

Resumen

SANCHEZ MURILLO, Luis Fernando  y  ACEVES GONZALEZ, Francisco de Jesús. Campañas políticas y configuración del voto electoral en 2006. Encuestas electorales y publicidad política. Rev. mex. cienc. polít. soc [online]. 2008, vol.50, n.202, pp.93-116. ISSN 0185-1918.  http://dx.doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2008.202.42602.

This article analyzes the strategies of publicity campaigns followed by the candidates of the presidential election of 2006 in Mexico taken from the results of the electoral polls and of the difficulties encountered by those interviewed on the configuration of the decision around the vote within the contexts of the campaigns. It also intends to answer a series of questions derived from the problematic, such as, do the polls detect the variations on electoral preferences during the course of the electoral campaign?, Is there a relation between the campaign activities and the variations in the electoral preferences? Do the publicity campaigns have an impact on the definition of the electoral vote?

Palabras llave : elecciones; campañas electorales; encuestas; publicidad política.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )