SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número114La presencia eucarística en los retablos novohispanos: el caso del “colateral” de san Francisco Javier en TepotzotlánEntre fragmentos e narrativas: arquivos, mulheres e modernismo brasileiro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas

versión impresa ISSN 0185-1276

Resumen

FUKELMAN, María. The Emergence of the Teatro Popular José González Castillo according to the Analysis of its Internal Documentation. An. Inst. Investig. Estét [online]. 2019, vol.41, n.114, pp.156-177.  Epub 20-Feb-2020. ISSN 0185-1276.  https://doi.org/10.22201/iie.18703062e.2019.114.2668.

Independent theater emerged in Buenos Aires at the beginning of the 1930's. Among its antecedents, the literary polemic between Boedo and Florida can be found; opposing groups in which intellectuals, sought an “art for the revolution” or “the revolution for art”. The playwright, José González Castillo, created the Peña Pacha Camac. Through the analysis of original documentation, I will review the materialization of the Peña, its institutional conformation, and the constitution of its theater group.

Palabras llave : Independent theater; Buenos Aires; Boedo; documentation; José González Castillo; Peña.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )