SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número133El neoconstitucionalismo en el contexto de la internacionalización del derecho: El caso colombiano¿Profundización o retroceso de la asistencia jurídica gratuita? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Boletín mexicano de derecho comparado

versión On-line ISSN 2448-4873versión impresa ISSN 0041-8633

Resumen

GONZALEZ GALVAN, Jorge Alberto. The Pedagogical Constructivism applied to Law: Towards a Dynamic Formation. Bol. Mex. Der. Comp. [online]. 2012, vol.45, n.133, pp.119-139. ISSN 2448-4873.

The legal formation must correspond to social dynamics. The knowledge of intelligence through orients us to the neuroscience in the sense to consider that the formation must correspond now to multiple human intelligences: emotional, intuitive, social, ecological, cosmological intellectual. The legal behaviorism put in the professor the monopoly of the knowledge and it imposed the students; the legal constructivism on the other hand, puts emphasis in the student like constructor ofits own knowledge, thus sets out like synthesis, following Philippe Not, that both accede to the production of ideas working of joint way. This knowledge product of the responsible, democratic dialogue, in the classrooms, will cause that a political democracy reproduces in our society.

Palabras llave : legal education; legal pedagogy; education of law; legal constructivism; pedagogical constructivism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons