SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número3Enseñanza de las ciencias en entornos tecnológicos: un curso para profesoresEl efecto de preguntas adjuntas que hacen énfasis en la naturaleza corpuscular de la materia sobre la comprensión de conceptos de química en lecciones multimedia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

TALANQUER, Vicente. Schools, Teachers, and ICTs. Educ. quím [online]. 2009, vol.20, n.3, pp.345-350. ISSN 0187-893X.

The central purpose of this paper is to review, discuss, and analyze the main factors that seem to constrain the meaningful integration of information and communication technologies (ICTs) in the classroom. We have grouped these factors into five major categories: a) available resources; b) educational system; c) attitudes and beliefs; d) knowledge and skills; e) subject-matter educational culture, and use them as a guide to suggest actions that can help promote and facilitate teachers' use of ICTs in systematic and meaningful ways.

Palabras llave : Educational technology; teaching; teacher thinking; teacher preparation.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons