SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número65Prácticas de escritura profesional: los psicopedagogos en el ámbito educativoAnálisis de los géneros de escritura académica, de acuerdo con la percepción de los estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Innovación educativa (México, DF)

versión impresa ISSN 1665-2673

Resumen

FLORES AGUILAR, María Dolores. Competency in written communication of engineering students and institutional responsibility. Innov. educ. (Méx. DF) [online]. 2014, vol.14, n.65, pp.43-60. ISSN 1665-2673.

We present the relationship between international proposals of the graduation profile of engineering students and the analysis of 138 texts written by social science and engineering students. The evidence demonstrates the need to promote academic writing among engineering students, beyond the traditional courses, in accordance with the genres particular to this area of knowledge.

Palabras llave : Competency in written communication; training of engineers; competencies for engineering; writing in engineering.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons