SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número99Aceptación de m-learning en docentes universitarias(os) en el marco de la pandemia por COVID-19La formación práctica de los futuros profesoras(es) de Pedagogía en Educación Básica en Chile: definiciones y temas pendientes en la normativa institucional en torno a la articulación universidad-escuela índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

SALAS DURAZO, Iván Alejandro  y  GARCIA BATIZ, María Luisa. Labor Incorporation of Postgraduates Considering Gender Segregation. Case of University of Guadalajara. RMIE [online]. 2023, vol.28, n.99, pp.1081-1102.  Epub 26-Ene-2024. ISSN 1405-6666.

This paper examines the labor incorporation of postgraduates from the Universidad de Guadalajara considering four aspects: 1) labor characteristics, 2) employment perception, 3) assessment of the programs pertinence, 4) development of academic / research activities. We use gender as control. Methodologically, we used hypothesis tests in order to identify the presence of gender gaps. We processed information from 46 postgraduate programs considering specialty, master´s and doctorate´s programs during 2020. As principal findings, we observed adverse gender gaps for the female graduates applicable in both working conditions and research development making evident their multidimensional and intricate nature.

Palabras llave : education and employment; gender; graduate studies; job training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )