SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número50Calidad e innovación organizacional: herramientas de competitividad en el sistema uva de mesaInfluencia del amor y la experiencia de marca en la lealtad a la moda rápida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Mercados y negocios

versión On-line ISSN 2594-0163versión impresa ISSN 1665-7039

Resumen

ORTIZ-BARRERA, Manuel Alfredo. Tacit and Explicit Knowledge: Drivers of the Competitiveness of Universities. Merc. negocios [online]. 2023, vol.24, n.50, pp.51-70.  Epub 29-Sep-2023. ISSN 2594-0163.  https://doi.org/10.32870/myn.vi50.7708.

This research examines these two cognitive dimensions through a confirmatory factor analysis to determine whether their relationship with the competitiveness variable is suitable for generating genuine competitive elements. These variables have been reviewed based on available cutting-edge literature and collected a priori from Mexican higher education institutions. Cognitive elements serve as precursors to competitiveness; however, comprehending this necessitates an analysis of the cognitive asset from a dimensional perspective, wherein formal and informal knowledge criteria are scientifically established as explicit and tacit knowledge.

Palabras llave : Knowledge Management; Competitiveness; Universities; I23; O31.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )